2010. szeptember 3., péntek

... Washington DC, 2010. augusztus ... 1....

..., miért érzem úgy, hogy mentegetőznöm kell amiatt, hogy itt a blogban csupa szépet és jót írok az USA-ban töltött 3 hetemről?
Pedig előre megfontolt szándékkal teszem, mert
- vendég voltam egy másik országban,
- mert ennek az országnak csak egy hangyafarkincányi részét láttam, ahol
- rengeteg követendő, szép megoldást, példát találtam az ÉLET szebbé tételére,
- mert a (sok, bűntudattal kiadott) pénzemért nem vagyok hajlandó rosszul érezni magam, amikor nagy ritkán külföldön lehetek,
- és nem utolsósorban, sőt, legfőképpen, mert tényleg jól éreztem magam.

Ez nem jelenti azt, hogy nem láttam olyat, amin még lenne símítani való az én felfogásom szerint, de ezekről majd a végén ejtek pár szót ( nem lennék Igazi Magyar, ha nem fanyalognék egy kicsit legalább:-))).

Szóval Washington... hát ez a város és környéke olyan hely, ahol bizony élnék hosszasabban.

Mindjárt itt ez "Cerka" (lássuk be, azért nem ez a legizgalmasabb emlékmű a világon), ami megszabja, minél magasabb építmény nem jelenhet meg a városban, ezért mincsenek felhőkarcolók és ez máris egy jópont oda:


Aztán ott van a Mall, ami egy irdatlan hosszú park a város közepén, amire körben fel vannak fűzve a legfontosabb látnivalók: a múzeumok (sok), az emlékművek (sok), és az ide látogatóknak árnyat és felüdülést adó parkok az óriási fákkal, padokkal, vízfelületekkel, élővilággal, ja, meg a Fehér ház és a Capitolium is.

A Mall akkora, hogy jobban jársz, ha ilyet bérelsz, legalább amikor először "körbefutod" (nekem nem volt, többször ki is purcantam rendesen...).


Ide nem tud senki úgy ellátogatni, hogy ne találja meg a saját, akár legspeciálisabb érdeklődését is kielégítő attrakciót. A legeslegszimpatikusabb vonása. hogy a múzeumok (és bennük a légkondi és a WC) ingyen van!!! Családostul és egyedül több napot eltöltöttem futkosással ezen a területen és nem bírtam végezni vele...

A múzeumok fantasztikusak! Egy kis biztonsági ellenőrzés után, ha akarod, az egész napot bent töltheted, de akár ki-be járkálhatsz, ha belefáradsz a sok látnivalóba, vagy kiugranál melegedni egy kicsit az augusztusi kánikulába. Szinte minden múzeumban vannak interaktív részek, talán egyben láttam szigorú tekintetű teremőröket és szintén egy volt, ahol nem lehetett fényképezni. A többiben szabad tapogatni és MEGBÍZNAK benned!!! Minden múzeumban van persze üzleti részleg és kávézó-, evőhely is. A boltjaikban sokkal értelmesebb apró ajándékokat (pl. Rubik kockát!) vehetsz az itthonmaradottaknak, mint az utcai árusok bármelyikénél és nem horror árakon.

A sok közül az én kedvencem az amerikai történelmet, legnagyobb részében az indián kultúrát bemutató múzeum volt. Az épület maga egy csoda:

Tudtad, hogy annyi indiántörzs élt valaha a világon, ahány vízszintes fehér vonalkát látsz a fotón? És hogy az őslakosság legnagyobb részét nem harcokban gyilkolták le, hanem a bevándorlók által behurcolt betegségek pusztították ki? Én nem tudtam...



Na meg az Air and Space Museum, ahol különböző repülőgépek részben vagy egészben, űrhajók, főleg részeikben, űrhajósok által használt szerkezetek, meg egyebek láthatók. Ennek a boltjában muszáj volt vennem egy tollat, amivel akár a víz alatt, zsíros felületre, a gravitáció hiányában is írhatok, ha úgy adódik majd egyszer:-)))




Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: